• הדפסה
  • סימנייה

הקפאין הוא אלקאלואיד המצוי בזרעים ובעלים של צמחי הקפה, התה, הקקאו, הקולה והמאטה. ספל קפה מכיל 50 מ"ג קפה בערך, ופעולתו הממריצה, שנמשכת בין שעה לשעתיים לאחר שתייתו, נגרמת בפעולה על מערכת העצבים המרכזית (מוח ועמוד שידרה), ומגבירה את הכושר המנטאלי שלנו, מרחיקה נמנום, שעמום, לאות (כולל לאות מנטאלית) ודיכאון. הקפה ממריץ את הזיכרון, את כושר הלמידה, ההבחנה והריכוז, ומסייע להבחין בגירויים חושיים; כמו כן הוא משכך כאבי ראש ומיגרנה.

בקהילה המדעית שוררת הסכמה לגבי כמות הקפאין שניתן לצרוך ביום, והם מתווים 300 מ"ג קפאין ליום למבוגר, שהם בין 4 ל-5 מ"ג לכל ק"ג משקל גוף, ביום:
אדם השוקל 70 ק"ג הצורך 4.5 מ"ג לקילו, יצרוך 315 מ"ג

כדי לדעת מה זה אומר מבחינת מינון, אנו מביאים את כמויות הקפאין שמכילים אחדים מן המשקאות / מאכלים מהנפוצים ביותר:

  • אספרסו או קפה מ'מקינטה' 40 -80 מ"ג לספל
  • קפה אמריקני 115-120 מ"ג לספל
  • קפה נמס 65- 100 מ"ג לספל
  • קפה נטול קפאין < 5 מ"ג לספל
  • קפוצ'ינו 70 -80 מ"ג לספל
  • שוקולד 30 -40 מ"ג לחפיסה השוקלת 60 גר'
  • תה 40 -50 מ"ג לספל
  • משקאות קולה 35 -50 מ"ג לפחית
  • משקאות אנרגיה עם קפאין או גואראנה 50- 100 מ"ג