• הדפסה
  • סימנייה

בלאוואצה תמיד שררה גישה חדשנית בנוגע לפרסום.
האסטרטגיות של תדמית המותג שנקטה החברה בשנים הראשונות לקיומה, היו חלוציות באיטליה, גם באותה תקופה. ואז בא עידן הפרסום האמיתי, כאשר אמיליו לאוואצה הצטרף לחברה, ונפגש עם ארמאנדו טסטה,אחד מחלוצי הפרסום האיטלקי.

שיתוף הפעולה ביניהם החל בשנת 1958 עם מסע הפרסום Paulista ועבר מן האלף הקודם אל החדש, תוך כדי שימוש בכל סגנון ובכל מגמה אמנותית אפשריים.

החל באריזות הראשונות עם המותג לאוואצה, דרך הפרסומות בטלוויזיה של מסע הפרסום המוקדם "פאראדיזו", ודרך שיתוף הפעולה עם צלמים מהשורה הראשונה ביצירת לוחות השנה הבינלאומיים של לאוואצה, תולדות התקשורת בלאוואצה מספרים על הבנה ייחודית בין לקוח בעל חזון שחושב על העתיד, לבין ספק יצירתי חדשני באותה מידה.

התוצאה היא דו קיום מוצלח בין שתי סוגות שונות זו מזו לחלוטין: הקומדיה האיטלקית המסורתית, המיוצגת במסע הפרסום של "פאראדיזו", והפנייה להידור הבינלאומי במסעי הפרסום של לוחות השנה האלגאנטיים.

קפה בגן העדן 2013 - 2014 קפה בגן העדן

 

 

אוקטובר 2013. שפים מעוררי השראה, לוח השנה של לאוואצה לשנת 2014 נחשף: מאורע חגיגי עבור אוהבי אמנות הצילום, אשר בזכות בחירתו של מרטין שלר, אמן הדיוקנאות המפורסם שנבחר למהדורה הזאת, מפנה את הזרקור אל השפים - אלו שההשראה היא המנטרה שלהם במטבח. לאוואצה מקדישה את כל שנת 2014 לרבי האומנים הללו של התחום הקולינארי, באמצעות לוח שנה שנחשף במילאנו, בנוכחותם של אנשי תקשורת איטלקיים ובינלאומיים. "שבעת המופלאים" היו פראן אדרייה, אחיו אלברט, מישל בראס, מאסימו בוטורה, אנטונינו קאנאווצ'ואולו, קארלו קראקו ודוידה אולדאני. אלו הם שפים וחלוצים, שכולם נשבו בקסמו של קפה לאוואצה, ובמשך שנים הביאו פרשנויות משלהם למשקה, באמצעות יצירות מקוריות.

"מאיטליה באהבה" היה מסע הפרסום הבינלאומי שהוקדש ל-Lavazza A Modo Mio. סרטון הפרסומת מראה את סיפורו של באריסטה איטלקי, אשר בכל פעם שהוא שומע שמכונת הקפה Lavazza A Modo Mio נדלקת, הוא יוצא לדרך, עם מגש וספל בידיו, מבית הקפה בסאן טומאזו 10 בטורינו (איטליה), שם החל הסיפור של לאוואצה ב-1895. הבאריסטה ממשיך בדרך, ועובר בערים איטלקיות שונות, ומלקט את החוויות, החיוכים והבסומות האופייניים ל- Bel Paese(הארץ היפה), וכך הלאה, עד שהוא מביא את הערכים הללו, באופן וירטואלי, לכל בית בתבל. הפרסומות של "מאיטליה באהבה" שודרו בטלוויזיה ובאופן מקוון, והופיעו בעיתונות הכתובה, בכרזות ועל שלטי חוצות.

ההרפתקאות של משתתפי 'פאראדיזו' נמשכות ב-2014, בהבדל חשוב אחד: האפיזודה "גני עדן" חוזה בשובו של שחקן דגול לסדרה, טוליו סולנגי, ה"דייר" המקורי במסע הפרסום "פאראדיזו" בפעם הראשונה, מגלם את דמותו של פטרוס הקדוש. הניסיון הרב, ההומור היבש והתעוזה שלו, ממשיכים את המורשת של ריקארדו גארונה, הכוכב הקודם שמילא תפקיד זה. לאוואצה מודה מכל הלב לגארונה על המקצועיות וההתלהבות שבהם תרם להצלחתו של מסע הפרסום "פאראדיזו". באפיזודה קודמת - "כישוף איטלקי" - שהופיעה במארס 2014, בריגאנו הצחיק את קהל הצופים בעזרת קנקן קפה מכושף ותערובת "קואליטה רוסה" של לאוואצה.

"סאלונה דל גוסטו" ו-"טרה מדרה" 2014 מהווים עבור לאוואצה הזדמנות, לשוב ולחזק את המחויבות שנטלה על עצמה בנוגע לאפריקה, ואת תמיכתה בקיימות סביבתית, תוך התמקדות מתמדת באיכות. הם מייצגים את השלב הראשון, בנתיב שהוביל את לאוואצה אל האירוע בו נטלה חלק, במסגרת "אקספו" מילאנו, לצד Slow Food - הודות לשותפות שתחילתה הייתה בשנת 1996, ב"סאלונה דל גוסטו" הראשון. מבקרים באירוע במהדורה של 2014 מוכנסים לעולם של ארומות ותמונות, שיצרו האדריכל פאביו נובמברה ואנשי משרדו, ונהנים מן הלבביות שבטקס של הפסקת הקפה. הייתה זו טעימה לקראת השתתפותה של לאוואצה ב- EXPO 2015, שיעסוק בנושא "מאכילים את כדור הארץ, אנרגיה לחיים", שבו תהיה הקפה הרשמי שיוגש בביתן האיטלקי.

בשנת 2014, נוכחותה של לאוואצה בווימבלדון ממשיכה לזכות בתמיכה משכנעת .... באמצעות התמונות שצילם ג'ואי אל, הצלם הקנדי, המקבילות את פניהם של תושבי לונדון תחת כיפת השמיים, במהלך הטורניר. מסע הפרסום מציג בעלי תפקידים ומכובדים שונים כשהם אוחזים בספל אספרסו, במשך הפסקה בעבודה: תיאור מובהק המתמקד בערכים של קהילה משותפת, אותנטיות, מורשת ומאה שנות ניסיון, שמשותפים ללאוואצה ולווימבלדון.

מבצע הפרסום Sarete più famosi (תהיו מפורסמים יותר), המוקדש לבעלי המקצוע העוסקים בקפה שהופיע ברשת ובכתבי העת החשובים במיגזר, מהווה את ההצעה החדשה Lavazza Professional של לאוואצה לבאריסטה ולמיגזר הלינה וההסעדה.

Lavazza: ברכת בוקר טוב איטלקית בכל רחבי העולם 2012 - 2013 Lavazza: ברכת בוקר טוב איטלקית בכל רחבי העולם

 

 

בשנת 2012 איששה לאוואצה את שיתוף הפעולה שלה עם שפים דגולים בפרויקטים גסטרונומיים חשובים: ב- "פעילות שמחוץ ליריד" בדוכן של 'חוויית לאוואצה' שלושת השפים המפורסמים - מאסימו בוטורה, אנטונינו קאנאוואצ'ואולו ודוידה אולדאני - הציגו את סרטי הווידיאו שבהם הופיעו. בסרטים הביאו שלוש גישות שונות, אישיות מאוד, לתערובות A Modo Mio. האירוע שנקרא "שיחות על כוס קפה - בסומת ועיצוב", ראה את שלושת אמני הבישול האיטלקים מן המעלה הראשונה מספרים, כיצד החיפוש אחר איכות טובה וטעם אותנטי ממריץ את פריצות הדרך היצירתיות שלהם: דרך להפתיע ולהיות מופתע, לשאוב השראה מהמצרכים המקוריים ומהקרקע, דרך לכבד את השורשים שלך ולגלות את נפלאות העולם, לעבוד בהתלהבות ובחריצות. כל אחד מהשפים הללו אישר, שהכול נובע מתוך הלך רוחA Modo Mio - בדרך שלי פריצת דרך יצירתית שאותה חווים באורח שונה.

אבל אין דרך טובה יותר להתעורר ולברך ב"בוקר טוב", מאשר בליוויית קפה איטלקי איכותי של לאוואצה. ולא רק באיטליה! מאז ספטמבר 2013, הכמיהה לקפה ולתוצר איטלקי משובח, הגיעה גם לבתים בארה"ב, עם מיגוון תערובות חדש. סיסמת הפרסומת החדשה היא: "בואונג'ורנו אמריקה - קפה חדש הגיע לעיר" - פרי הגותם של אלברטו באקארי וצוותו. היא החלה את מסע הפרסום בכתבי עת, עיתונים יומיים ואתרי אינטרנט. הכוונה מאחורי זה - להביא טקס איטלקי אופייני המתרחש מדי יום ביומו, אל ארה"ב. לכן, מסע הפרסום המשולב להשקת המוצרים החדשים Gran Aroma, Classico, Gran Selezione ו-Perfetto יוצר משחק מילים לפי התכנית הידועה של רשתABCGood Morning America, בברכה לבוקר בנוסח איטלקי שמברכים אחדות מן הערים הגדולות ביותר במדינה: "בואונג'ורנו ניו יורק", "בואונג'ורנו שיקגו", "בואונג'ורנו סן פרנציסקו", לדוגמה.

בשנת 2013 לאוואצה גם הייתה - זו השנה השלישית ברציפות - הקפה הרשמי בווימבלדון. המינהג החדש הוא שורת המחץ של מסע הפרסום של לאוואצה, המקדמת בברכה את תושבי לונדון בתחנות ה"טיוב" - הרכבת התחתית - שלהם, במהלך הטורניר. מסע הפרסום כולל את הפנים המסמלים את וימבלדון - בעלי התפקידים והמארגנים לשם כבוד - שדיוקנאותיהם צולמו על ידי ג'ואי אל, הצלם הקנדי, במשך ההפסקות שלהם מהשגרה היומית הדחוסה במהלך הטורניר. לאוואצה גם השיקה תחרות בשם "יוצרים מסורת חדשה", שהוקדשה לאנגלים עצמם, ונערכה בשני שלבים. המשתמשים הוזמנו להצביע לגבי ה"ספציאליטה" המוצלח ביותר של לאוואצה, המשתלב עם מסורת בריטית. הפרסים היו - בין היתר - 350 כרטיסי iTunes, ו-100 מכונות קפה Lavazza A Modo Mio "וימבלדון מהדורה מוגבלת". נוכחותו של אנריקו בריגאנו - שחקן התיאטרון, המביא עמו את ההומור היבש שלו, ממשיכה לדרבן את מסע הפרסום "פאראדיזו". Lavazza Qualità Rossa היא התערובת המושלמת המככבת בפרסומת חזרה הביתה שמזכירה רגעים נעימים. Lavazza A Modo Mio מלווה גם הצהרה נרגשת של אהבה, הקורית תחת כיפת השמיים, בפרסומתSposami בואי נתחתן), ואילו אנו מגלים ש- Lavazza Qualità Oroהיא התערובת המקורית של לואיג'י לאוואצה בפרסומת Ricetta segreta (המתכון הסודי).

 

 

20 השנים הראשונות של לוח השנה, 150 השנים הראשונות של איטליה. 2011 - 2012 20 השנים הראשונות של לוח השנה, 150 השנים הראשונות של איטליה.

 

 

לאוואצה הייתה נוכחת מאוד בחגיגות לכבוד 150 השנים לאיחוד איטליה. הקפה הרשמי היחיד באירועים של Esperienza Italia 150 היה לאוואצה, והוא הוגש בכוסות מיוחדות בצבעי אדום, לבן וירוק, שעוצבו על ידי לאוואצה כדי לציין את המאורע. כל התערוכות - שבע במספר - שהוצגו בחגיגות היו בחסות לאוואצה, כולל המחווה הראויה לציון לליאונארדו דה וינצ'י, התערוכה "ליאונארדו: הגאון, המיתוס".

2011 הייתה גם השנה בה לוח השנה של לאוואצה חגג את שנתו העשרים. אני לייבוביץ, הלמוט ניוטון, אלן פון אונוורת, פרדינאנדו שיאנה, אלברט ווטסון, דויד לה שאפל, ז'אן בטיסט מונדינו ואאוחניו רקואנקו היו אחדים מבין הצלמים הדגולים שעבדו עם המותג. לאוואצה הקדישה להם מחווה, באמצעות פרויקט המולטימדיה Con te partirò (תערוכה שנערכה במסגרת ה'טריאנאלה' במילאנו, מסע פרסום דיגיטאלי ומונוגראף צילומי) tשנועד לחגוג את השקתלוח השנה העשרים באוקטובר 2011 .

לכבוד המאורע, לאוואצה השיקה יוזמה לחיפוש צלמים, במטרה למצוא צלמים מוכשרים, שיטפלו בנושאים שציינו את האירוע: נסיעות ופיתוי תהליך הבחירה הופקד בידי פאביו נובמבה, המעצב הידוע.

באביב, לאוואצה חזרה למילאנו, לרגל 'סאלונה דל מובילה' (תערוכת הריהוט), ושיתפה פעולה עם כתב העת המפורסם לעיצוב פנים Interni: בתערוכה Mutant Architecture (אדריכלות עם מוטאציות) שנערכה ב'אוניברסיטה הממלכתית' במילאנו, הוגש האספרסו האיטלקי האמיתי לכל המבקרים. החברה שיתפה פעולה גם עם האדריכל לורנצו פאלמר, במיצב שלו Lavazza Piazza Italiana (לאוואצה הפיאצה האיטלקית).

A Modo Mio נוסעת להוליווד: מכונת האספרסו האולטימאטיבית מילאה תפקיד בסרטו של פאולו סורנטינוThis Must Be The Place, יחד עם שון פן, הזוכה באוסקר.

שנת 2011 הייתה גם השנה שבה לאוואצה נעשתה לספק הרשמי של טורניר הטניסוימבלדון. כך, המתחרים והצופים גם יחד יכלו ליהנות מאספרסו איטלקי אמיתי.
השותפות הושקה יחד עם מסע פרסום מובנה ונתמכה על ידו; ההפקה הייתה בשיתוף עם

  • ארמאנדו טסטה (שאף עיצב את הלוגו של לאוואצה ווימבלדון, מסע פרסום ייעודי, ואת stop motion animation)
  • LBI Group Milano (שיווק דיגיטאלי - מיני אתר והיישום לטלפון הנייד We are the Queue (אנו הסימן )
  • חברת Promoconvention (ניהול האירוע והצגת קטעי וידיאו)


הפרסומות של לאוואצה בקנה המידה הבינלאומי לשנת 2011, עסקו בעולם של אוט קוויזין: שניים מהכוכבים הבלתי מעורערים של המטבח, פראן אדרייה ואנטונינו קאנאוואצ'ואולו, עם שני חזונות שונים לגבי מזון - חדשנות חלוצים וכבוד מוחלט למסורת - התקיימו בהרמוניה זה לצד זה, מפויסים באמצעות הארומה של לאוואצה.

שנת 2012 ראתה את

מסע הפרסו "פאראדיזו" שעבר עדכון נוסף, והקביל בברכה את אנריקו בריניאנו לנוף השמיימי שלו. הייתה זו ההופעה הראשונה של הכוכב הזה בתור שגריר של מוצר בפרסומת בטלוויזיה.
בריניאנו, שעמד אז באחד מהשיאים בקריירה שלו, הוסיף אותו חידוש שהיה נחוץ להתפתחות הטבעית של אחד ממסעי הפרסום המתמשכים והאהובים ביותר בתולדות הטלוויזיה האיטלקית.

מסע הפרסום 'פאראדיזו' עמד בשנתו ה-15 2009 - 2010 מסע הפרסום 'פאראדיזו' ציין את שנתו ה-15 בעזרת אוסף עיצובי

 

 

שנת 2009
5 שנים אחרי השקתהפרויקט ¡Tierra!,לאוואצה חידשה את שיתוף הפעולה שלה עם הצלם המפורסם סטיב מק'קרי. שלוש תמונות בלעדיות שצולמו עבור אותו פרויקט, המתעד את המחויבות המתמדת של לאוואצה לקיימות בסביבה ובתרבות, הוצגו בתערוכת היחיד שלו בפאלאצו דלה רג'ונה במילאנו.

A Modo Mio היא יותר מסתם מערכת ביתית חדשה להכנת אספרסו: היא מגלמת גם קונספט חדשני שהצית את היצירתיות באמנים ובמעצבים כאחד. אחד מהאמנים הללו היה ג'ורג' פוראטיני, צייר הקריקטורות, שקיבל על עצמו לעצב 'לוק' חדש עבור A Modo Mio: התוצאה הייתה Un caffè A Modo Mio - "קפה באופן שלי", שמונה איורים עבור שמונה מדבקות, שהוצגו ב-2 ביולי 2009 ב'פאלאצו ריאלה' במילאנו.

 

Fuori Salone, התערוכה שמחוץ לתערוכת הריהוט במילאנו, אירחה את האירוע Lavazza Design Paradiso: 10 מעצבים איטלקיים מוכשרים הביאו גירסה משלהם לדמויות הסמל של "גן העדן" של לאוואצה - במחווה ראויה לאחד ממסעי הפרסום הממושכים ביותר בטלוויזיה האיטלקית.

בתערוכת Identità Golose 2009, הציגה לאוואצה את Espoon, כפית מנוקבת שעוצבה על ידי השף דווידה אולדאני, בהפקת מרכז ההכשרה של לאוואצה. הכלי הזה - פשוט ביותר ויעיל מאוד, עוצב במיוחד כדי לבחוש את הסוכר, מבלי להפיג את החום ותוך שמירה על שלמות ה'קרמה'.
 

שנת 2010
מסע פרסום לרגל מלאת 15 שנה ל'פאראדיזו': יותר מ-60 אפיזודות שבהן השתתפו ידוענים כשגרירי המותג, הפכו אותן מפרסומת סתם, לאירוע שאין להחמיץ, עבור מיליוני צופים של הטלוויזיה. לדברי ג'וזפה לאוואצה, סגן נשיא של 'קבוצת לאוואצה': "גן העדן שלנו הוא יותר ממסע פרסום גרידא: זהו קונספט היקר ללב כולנו, פן מרכזי בתדמית של המותג שלנו.”

לצפייה בפרסומות הטלוויזיה של לאוואצה.

לוח השנה לשנת 2010 מאת לאוואצה הכיל את תצלומיו של מיילס אולדריג', בהנחייתו היצירתית של ארמאנדו טסטה.

לאוואצה חזרה ל'פואורי סאלונה' של תערוכת הריהוט במילאנו עם התערוכהמכונות מעוצבות”, ועם ספר הנושא אותו שם, שערך וירג'יניו ביאטורה. תולדות הכנת האספרסו העצמונית - אמנות מאת לאוואצה - סקרו את שלושת הדורות של מכונות קפה ביתיות משנת 1989 ואילך.

>

Design e alta gastronomia. 2008 עיצוב ואוט קוויזין

 



A Modo Mio
אף היא הגיעה ל"גן העדן". פאולו בונוליס ולוקה לאורנטי הציגו את מערכת האספרסו החדשה בכמה וכמה אפיזודות בסידרה הארוכה מאוד הזאת.

צפו ב- הפרסומות של לאוואצה בטלוויזיה. לוח השנה של לאוואצה לשנת 2008 ומסע הפרסום כללו את התצלומים מאת פינלי מק'קיי.

לאוואצה השיקה את מסע הפרסום "לשתות קפה עם קארמנסיטה", שהתחבר למקינטה האגדית "קארמנסיטה". המקינטה החביבה של איטליה, שתוכננה בשנת 1979 על ידי מארקו זאנוסו עבור לאוואצה, עברה "מתיחת פנים" לכבוד המאורע.

התחרות נמשכה שנה, ומטרתה הייתה למצוא עיצוב לאריזה החדשה. קשת שלמה של יוזמות פרסומיות תמכו בה.




לאוואצה ערכה מינשר בצורת ספר, שהעלה על נס את האהבה של לאוואצה לעיצוב, באמצעות הסמלילים של החברה. וירג'יניו בריאטורה ערך את הספר, והוא מספר כיצד החברה הפכה להיות "בית חרושת לסגנון בן זמננו"; היא מייצרת לא רק וצרים, כי אם גם - ובעיקר - רעיונות, מסרים ואורחות חיים. לפרטים נוספים, הכנסו לפרק העוסק בעניין.

 

2008 הייתה גם השנה של פרויקט הוצאה לאור נוסף: Caffè in cucina (קפה במטבח) בהוצאת Gribaudo Editore. הספר הופך את הקפה לכוכב במטבח, והוא תוצאה של האהבה של לאוואצה לניסויים וליוזמות המפלסים דרך לשטחי טעם חדשים. בספר הופיעו מתכונים מאת 24 שפים איטלקיים בעלי שם עולמי, והקדמה מאת פראן אדרייה.

סגנון צרוף ואחריות חברתית: שני צדדים לאותו מטבע. 2003 - 2007 סגנון צרוף ואחריות חברתית: שני צדדים לאותו מטבע.

 

 

בשנים שבין 2003 עד 2007
נמשכה ההשראה ההדדית בין מסע הפרסום הבינלאומי לבין לוח השנה. הפרסומות והכרזות ייצגו את הסגנון של לאוואצה שהלך ונעשה מובחן ומוגדר יותר ויותר. הן נלקחו מהמדורות של לוח השנה 2003, 2004, 2005, 2006 and 2007 , והופיעו בהן תצלומים מאת ז'אן באטיסט מונדינו, לה גואס, ארווין אולאף, אלן פון אונוורתו- אאוחניו רקואנקו.

2004
קרן לאוואצה השיקה את פרויקט ¡Tierra!:

  • פרויקט לקיימות הסביבה, שמטרתו לפעולa למען פיתוח חברתי וגידול כלכלי בקהילות של מגדלי קפה בקנה מידה קטן. הפרויקט החל בהונדוראס, בקולומביה ובפרו, וכעת הורחב גם לברזיל, הודו וטנזאניה;
  • כתבה מצולמת מאת סטיב מק'קרי
  • "תערובת קפה פרמיום חדשה",

הציגה את פרויקט ¡Tierra! של לאוואצה, ב'סאלונה דל גוסטו'.
הצמד בונוליס / לאורנטי המשיך לככב במסע הפרסום "פאראדיזו", שכעת נוספו לו "טיפוסים" חדשים והרפתקאות חדשות: סידרה בזכות עצמה.
 

2005
שובה של קארמנסיטה קארמנסיטה - הסמל האולטימאטיבי של תולדות הפרסום של לאוואצה, והכוכבת של קארוסלו מ-1964 עד 1975 - חזרה למסך הקטן עם סידרת פולחן שנמשכה לאורך 12 פרקים. הסידרה הייתה דווקאית, נון-קונפורמיסטית, אירונית, מלאת אישיות והומור; היא היוותה דרך מקורית, יעילה, לדבר על המותג, וההקשר שאינו מסחרי גרם לה להיות בעלת ערך גבוה עוד יותר. הסידרה תמכה גם בהשקה של תערובת "קארמנסיטה".
לצפייה בקטעים משעשעים מתוך הסידרה.

2005/06
מסע הפרסום "פאראדיזו" הביא שורה של מצבים חדשים עבור שני הכוכבים של "גן העדן", שהלעיטו את חובביהם באין ספור הלצות ותעלולים.
לצפייה מודעות הפרסומת של לאוואצה בטלוויזיה.

לאוואצה, חיוניות ושמחת חיים באמצעות הקפה 2000 - 2002 לאוואצה, חיוניות ושמחת חיים באמצעות הקפה

 

 

2000
לאוואצה, שהגבירה את פעילותה בתחום הפרסום הבינלאומי, כיוונה כעת אל קהל מטרה רחב יותר, עם מיגוון גדול יותר של הרגלי צריכה. התוצאה הייתה הקונספט עבור מסע הפרסום של שנת 2000: “Get the best out of life with Lavazza, the Italian coffee”. לוח השנה של לאוואצה לשנת 2000כלל תצלומים מאתאליוט ארוויט.

לוח השנה של לאוואצה
לשנת 2001 כלל תצלומים מאת מארטין פראנק וריצ'ארד קאלוואר.

שנת 2002
נקודת מפנה מהפכנית עבור התדמית הבינלאומית של לאוואצה, שפתחה בסגנון תוסס ופורץ גבולות. זו הפעם הראשונה שהן מסע הפרסום והן לוח השנה התבססו על אותה אסטרטגיה, והופקדו בידי אותו צלם - דוויד לה שאפל.

The לוח השנה לשנת 2002 יצא לאור בצבע, זו הפעם הראשונה, ונכללו בו תצלומים שצולמו במיוחד עבור מסע הפרסום בעיתונות הכתובה. התצלומים הדינאמיים, הנמרצים גילמו את רוח לאוואצה בעזרת התביעהEspress yourself (משחק מילים: בטא את עצמך/אספרסו), שעושה את הקונספט של האספרסו לאורח חיים - בייחוד בארצות חוץ. באיטליה, מסע הפרסום הטלוויזיוני "פאראדיזו" נמשך עם פאולו בונוליס ולוקה לאורנטי, שהחליפו את טוליו סולנגי. החוויה של הצופים תוגברה והועשרה בעזרת שורה של משחקים אינטר-אקטיביים מבוססי אינטרנט.

מסע הפרסום 1995 - 1999 מסע הפרסום "פאראדיזו", מסע הפרסום הכול-אירופי ו-Segno Lavazza

 

 

1995
"בלי קפה, לא תהיה מאושר אפילו בגן העדן". זהו הרעיון המונח בבסיס מסע הפרסום החדש "פאראדיזו", שבו מככבים טוליו סולנגי וריקארדו גארונה בדמות פטרוס הקדוש. הבימאים כללו אתגבריאלה סאלוואטורס ואת אלסאנדרו ד'אלאטרי. לצפייה בפרסומות של לאוואצהבטלוויזיה.
לאוואצה המשיכה לחזק את אחיזתה בתחום הפרסום הבינלאומי:
  - בצרפת, עם מסע הפרסום בכרזות "Bel Canto" (זימרה יפה).
  - בגרמניה, עם מסע הפרסום “Wie in Italien” (כמו באיטליה), שבו הופיעה הכוכבת מלוח השנה של 1995, מרייה גראציה קוצ'ינוטה.

1995 - 1999
ההשקה של מסע הפרסום הכול-אירופי הראשון של לאוואצה, שהיה מבוסס על הערכים המשותפים לקפה ולמותג (לאוואצה היא “לגימה קטנה של איטליה”). מסע הפרסום כלל 2 פרסומות בטלוויזיה ו-4 פרסומות בעיתונות הכתובה. לוח השנה של לאוואצהלשנת 1995 כלל תצלומים מאתאלן פון אונוורת.

1996 - 1997
מסע הפרסום החדש היה מוקדש לבארים ובתי קפה, ושב וביסס את העליונות של לאוואצה במיגזר האירוח וההסעדה. המחמאה "לאוואצה מוציאה את הגאוניות שבך" צירפה יחד היבטים שונים (איכות, ניסיון והכשרה), שהתגלמו בדמותו של הבאריסטה הידידותי, המסמל את מערכת היחסים במיפגש שבין החברה לבין לקוחותיה. לוח השנה של לאוואצהלשנת 1996 כלל תצלומים מאתפרדינאנדו שאנהFerdinando Scianna.

1997-1999
שנה זו ראתה את השקתו של Segno Lavazza, קו אביזרים וריהוט שלם עבור בארים ובתי קפה, כולל ספלים ושלטים, שהתבססו על האות A המסוגננת שבלוגו של לאוואצה. הפרויקט נועד לחזק את הזהות של המותג ולשדרג את הנראות שלו בתעשיית האירוח וההסעדה, על ידי מתן גמול למקצועיות של הבאריסטה ותגבור חוויית הלקוח. לוח השנה של לאוואצהלשנת 1997 כלל תצלומים מאתאלברט ווטסון.

1998
שנה זו ראתה את מסע הפרסום הראשון בעיתונות עבור מערכתLavazza Espresso Point, שהופנתה היישר לאלו ששותים קפה בעבודה: The great espresso for small environments (אספרסו גדול לסביבות קטנות). לוח השנה של לאוואצהלשנת 1998 כלל תצלומים מאת מארינו פאריסוטו.

1999
לוח השנה של לאוואצהלשנת 1999 כללתצלומים מאתMagnum Photos.

הופעה של לוחות השנה, שגרירים חדשים למוצרים, ומסעות הפרסום הבינלאומיים. 1993 - 1994 הופעה של לוחות השנה, שגרירים חדשים למוצרים, ומסעות הפרסום הבינלאומיים.


 


1993

לאוואצה חנכה את המסורת היוקרתית של לוחות שנה של מעצבים. ב-1993 וב- 1994, החברה זימנה לשירותה את ה"מייסטר" בצילום הלמוט ניוטון.
 

1993-94
לאוואצה הכניסה שינוי באסטרטגיית הפרסום שלה לאחר 17 שנה, ונפרדה ממסע הפרסום בכיכובו של מאנפרדי. ארבעה "שגרירים" למוצר נבחרו, כדי למנוע "עימות" חזיתי: לוצ'אנו פאווארוטי, מוניקה ויטי, ג'ורג'ו פוראטיני ו-באד ספנסר. לצפייהבפרסומות של לאוואצה בטלוויזיה.

 


במרחב הבינלאומי פיתחה לאוואצהמסעות פרסום טלוויזיוניים עבור כל מדינה, במטרה להפיץ את המותג ולהגביר את המודעות לו, וגם כאן לווה הדבר בקונספט של סגנון איטלקי:

  • גרמניה 1993-94 Soul of Espresso”.
  • שווייצריה 1993-94 L'Italiano vero.
  • i>צרפת (1994): התאמה של מסע הפרסום האיטלקי של לאוואצה, שבו כיכבו לוצ'אנו פאווארוטי ומוניקה ויטי.
  • בממלכה המאוחדת (1994): The Italian expression for coffee.

עבור השוק של "מחוץ לבית", פותח מסע הפרסום Sorriso (חיוך) עבור העיתונות והרדיו, שהופנה לקהל הרחב, אבלגם לצוות העובדים בבאר : הלקוחות בבאר מחייכים הודות לאספרסו שמוכן באופן מקצועי לעילא, ובקרב העובדים בבאר - בזכות האיכות, השירות והתמיכה הטכנית שמעניקה לאוואצה.

מוצרים חדשים, אריזות חדשות, טיפוסים חדשים. 1978 - 1992 מוצרים חדשים, אריזות חדשות, טיפוסים חדשים.

 



1981/86
מסע הפרסום הראשון שהתמקד בבארים ובבתי קפה, הופיע בעיתונים היומיים ובעיתונות המקצועית. מטרת מסע הפרסום הייתה ליצור תדמית של "באר לאוואצה", על ידי קידום דמותו של הבאריסטה (Lavazza, for every barista in Italy "לאוואצה, עבור כל באריסטה באיטליה").

1986
שנה זו ראתה את חנוכתו של מסע הפרסוםLocali Storici (אתרים היסטוריים), שפיתח את התדמית של 'באר לאוואצה' על ידי יצירת זיקה בינו לבין החשיבות של הקפה בתור נכס היסטורי ותרבותי.

1982/92
באותה תקופה הושקו מסעות הפרסום הבינלאומיים הראשונים של לאוואצה באמצעות העיתונות הכתובה והטלוויזיה. הססמה צירפה באופן הדוק את הסגנון האיטלקי עם קפה האספרסו, והציגה את לאוואצה בזירה הבינלאומית בתור הקפה החביב באיטליה.


1983/93
במשך השנים, מסע הפרסום עם מאנפרדי התפתח, ובהדרגה הביא רעיונות חדשים ודמויות חדשות.

1986/89
הושק המוצר Crema e Gusto, שהוצג, כמו תמיד, על ידי נינו מאנפרדי, עם אימרה חדשה: "קרמה אה גוסטו כל שעה היא השעה המתאימה". לאוואצה הייתה כעת המובילה בשוק באיטליה.

1988
Lavazza Club, "קפה בעניבה שחורה", הושק עבור הקצה העליון של השוק: יוקרתי ומתוחכם, החל מהשם. וגם הפעם, המוצר שולב במסע הפרסום עם מאנפרדי. לצפייה בפרסומות של לאוואצה בטלוויזיה, במסגרת מסע הפרסום עם מאנפרדי.

La campagna Manfredi. 1977 מסע הפרסום עם מאנפרדי

 

 

לאוואצה שינתה את אסטרטגיית הפרסום שלה, כדי לגבש את המותר על ידי שימוש בפורמאט חדש בפרסום בטלוויזיה; נוספה כאן השפעתם של "שגרירי" מותג, שאמורים לתמוך באמירות: נינו מאנפרדי, חביב הקהל, וידוען במובן הטוב של המילה. מאנפרדי היה ההתגלמות של קפה לאוואצה עד 1993.

מסע הפרסום הזה היה בגדר פריצת דרך: השתמשו בו עבור כל קווי הייצור במשך השנים, והוא הגשים את המטרה - להתמקד במותג בזמן שעדיין מדברים על קפה.
הססמאות שנשמעו בפרסומות הפכו לביטויים בשפת הדיבור, הודות לסגנון המושך:

  • קפה הוא הנאה, ואם זה אינו קפה טוב, איפה כאן ההנאה?
  • קפה לאוואצה, ככל שהוא יורד בגרון, כך הוא מרים לך את מצב הרוח!

 


הפרסומות של לאוואצה בטלוויזיה גובו במסעי פרסום בעיתונות הכתובה, ברדיו ובקולנוע.
לצפייה בפרסומות של לאוואצה בטלוויזיה, במסגרתמסע הפרסום עם מאנפרדי.

פרסום ברור, מעשי 1970 - 1976 פרסום ברור, מעשי


 

1970
הפרסום נעשה כעת מעשי יותר, מסביר. הוא התמקד במוצרים, באיכות, בנוחות ובקלות שבשימוש בהם.

 

1973-76
מוצרים חדשים הושקו ועמם מסעות פרסום ייחודיים (Qualità Oro, Rossa, Blu, Argento, Caffè Espresso in Filtri, Grandi Auguri ו- Paulista).
עם המשבר הכלכלי, המחירים עלו והמתחרים נטו להפחית בערך המוצר. זה נתן ללאוואצה את הרעיון, לבסס את הפרסום שלה על שקיפות.
לצפייה ב"קאבאלרו" (אדון נכבד) ובקארמנסיטה הפרסומות של לאוואצה בטלוויזיה.

 

Paulista, איזה מסע פרסום! 1959 - 1969 Paulista, איזה מסע פרסום!

 



1959-1960

לאוואצה ערכה, בפעם הראשונה, ניסוי בתדמית של מותג חזק, שאינו תלוי בלוגו של החברה עם קפה Paulista, שנטחן ונארז בפחיות בוואקום.

 

1961-1970
ההשקה של Qualità Oro, "הקפה עבור האירועים החשובים" ו- Dek, "נטול קפאין אבל טעים להפליא": מותגים חדשים עבור שווקים חדשים.

 

1962
Paulista נעשה למאפיין מרכזי בסידרה של פרסומות בסגנון קולנועי, מעין מחזמר בהנפשה, שאותו ערכו באמצעות טכניקת סטופ-מושן.

 

1964
Paulista הופיע לראשונה ב"קארוסלו", עם הקומיקס, שכבר יצאו לאור בקולנוע. קאבאלרו מיסטריוזו (הג'נטלמן המיסתורי) וקארמנסיטה דיברו בחרוזים, בספרדית מצחיקה, ומיד הפכו לידוענים בכל משקי הבית: הרפתקאותיהם נמשכו עד 1975.

לצפייה בקאבאלרו וקארמנסיטה הפרסומות של לאוואצה בטלוויזיה.

 

התקופה שלאחר המלחמה, עד 1946 - 1958 התקופה שלאחר המלחמה, עד "קארוסלו"

 



1946

האחים לאוואצה השיקו את הקפה הממותג הראשון. נוצר הלוגו הראשון של לאוואצה.
 

1949
הפעולה השיווקית הראשונה הייתה, למכור את תערובת לאוואצה בשקיות ארוזות מראש, שנשאו את הלוגו של לאוואצה. זאת, במטרה לפרסם את המותג ישירות. היה זה צעד חדשני חשוב, בתקופה שבה עדיין מכרו קפה בתפזורת.
 

1950
הססמה של מסע הפרסום הראשון של לאוואצה הייתה Miscela Lavazza... Paradiso in tazza” (תערובת לאוואצה... גן עדן בספל).
 

1958
כשהגיעה הטלוויזיה לאיטליה, תכנית הפרסום "קארוסלו" (קרוסלה) הייתה הפופולארית ביותר. לאוואצה הותירה את חותמה, בזכות סידרה ארוכה של פרסומות בטלוויזיה. היה זה תחילתו של שיתוף פעולה היסטורי עם 'סטודיו טסטה'.