חזור
6 דקות


קבוצת Lavazza:‏ 2016 - שנת שיא

16/05/2017 • עסקי

 

לברון, 16 במאי 2017 - קבוצת Lavazza הציגה את הדו"ח השנתי לתאריך 31 בדצמבר 2016 לאחר אישור הדו"חות הכספיים והדו"חות הכספיים המאוחדים על ידי דירקטוריון החברה.

 

 

ההכנסות המאוחדות, בהתאם לעקרונות החשבונאיים המקובלים (GAAP) האיטלקיים ועם תרומה בת 10 חודשים של Carte Noire, עמדו על סך של 1.9 מיליארד אירו, עלייה של 29% בהשוואה לשנה שעברה. עלייה זו קשורה לצמיחה אורגנית בשיעור של 4%, שגבוהה יותר במידה ניכרת מזו הממוצעת בשוק, שעומדת על 2%. דחיפה חזקה הגיעה גם מרכישות שבוצעו במהלך השנתיים האחרונות; בנוסף ל-Merrild בדנמרק ול-Lavazza באוסטרליה, גם Carte Noire הצטרפה לקבוצת Lavazza.

הקבוצה חוותה גם צמיחה משמעותית בשווקים זרים, שמהווה 60.3% מהמחזור (עלייה בהשוואה ל-52.8% בשנת 2015), הודות לתרומתה של צרפת במיוחד. בעקבות רכישתה של Carte Noire, המדינה שייצגה את התרחבותה הראשונה של Lavazza לשוק הבינלאומי בשנת 1982, היא כעת המדינה השנייה בגודלה, אחר איטליה, עם 500 עובדים ומחזור שמהווה כיום (2016) 20% מסך הכנסות החברה.

 

 

"2016 הייתה שנה יוצאת מן הכלל עבור Lavazza. עם רכישתה של Carte Noire, השקנו את אסטרטגיית הפיתוח הבינלאומי של הקבוצה במטרה לחזק את עצמאותנו ואת רמת התחרותיות שלנו בזירה הגלובלית", אומר אנטוניו בראוואלה, מנכ"ל Lavazza. "התוצאות מאשרות את ההצלחה הטוטאלית של השילוב בין שתי החברות שנובעת מערכינו המשותפים, מחתירה משותפת למצוינות ומהתאמה חזקה בין השוק הקמעונאי והצריכה מחוץ לבית. בשנת 2017 אנו רוצים להמשיך במאמצינו להתחייב לשילוב מושלם כדי שנהפוך לאחד השחקנים החשובים ביותר בעולם הקפה, ונשמור על שמנו כיצרן פרימיום איטלקי. עם יכולת צמיחה אורגנית גדולה יותר של השוק, אנו מצפים להשיג מחזור של 2.2 מיליארד אירו בשנת 2020".

 

 

ההכנסה התפעולית (רווח לפני הוצאות מימון ומיסים) עמדה על סך של 61.7 מיליון אירו, עלייה של 34.1% בהשוואה ל-46 מיליון אירו שהושגו בשנה שעברה. במונחי שיעור המכירות, השוליים שומרים על אותה רמה שנקבעה בשנה שעברה. באמצעות שימוש באותו פרמטר של רווח לפני הוצאות מימון ומסים, בשנת 2016 הושגה צמיחה של למעלה מ-54% בהשוואה לשנה שלפניה.

 

 

רווחי החברה לשנת 2016 הגיעו לסך של 82.2 מיליון אירו, תוצאה שלא ניתן להשוות לתוצאות שהושגו בשנת 2015, מכיוון שבשנה זו התוצאות נהנו מתרומתם של רווחי הון בסך 822.8 מיליון אירו, שמומשו על ידי מכירת המניות המוחזקות בחברת Keurig Green Mountain.

 

 

השווי הנקי עמד על 687.5 מיליון אירו (1,351 מיליון אירו בשנת 2015).

 

 

Lavazza שמרה על מעמדה כמובילה בשוק האיטלקי, והגדילה את נתח השוק שלה ל-41% למרות העובדה ששיעור צריכת הקפה ירד זו השנה השלישית ברציפות. ובפרט, תיק המוצרים החדש ואסטרטגיית פילוח מותגים ברורה עבור סוגי הלקוחות השונים אפשרו את השקתם של חידושים חשובים, בהתאם למגמות שקיימות כיום הן באיטליה והן בעולם.

 

 

עם רכישתה של Carte Noire, מפעל הייצור הצרפתי בלברון נכנס למערכת התעשייתית של קבוצת Lavazza. הוא מצטרף אל סטימו טורינזה וגטינארה באיטליה, כאחד המרכזים העיקריים שבהם מיוצרים מוצרי קבוצת Lavazza. 16 מיליון אירו הושקעו בשיפוץ המפעל כולו, ובהפיכתו לחדיש יותר ומתאים לפיתוחים עתידיים עם קווי יצור בטכנולוגיית היי-טק.

 

 

"אנו חברה שאוהבת לדבר על ה'מורשת' שלנו, אבל יש לנו גם חזון לגבי העתיד ותשוקה למצוינות. גישה זו אפשרה לנו למזג את Carte Noire ו-Merrild לתוך החברה בזמן שיא", אומר מרקו לוואצה, סגן נשיא החברה. "ראינו ברכישה הזדמנות להעשרה, הזדמנות הדדית שבה כל צד משלים את האחר, שפותחת פתח להזדמנויות חדשות ולנתיבים משותפים של חדשנות וטכנולוגיה. השקענו באנשים ובתהליכים כדי להשיג מיזוג מהיר, יעיל ומשביע רצון עבור כולם".

 

 

הורדה
הורדה
PDF DOC JPG