Back
סיפורי לוואצה
alt alt

סיפורי Coffee Study Program Lavazza

סיפורים מעוררי השראה על לידה מחדש בעולם של קפה בר קיימא, מטורינו ועד הרפובליקה הדומיניקנית.

מאת צוות Lavazza 5 דקות

האם ניתן לגדל, לקטוף ולקלות קפה באופן שמכבד גם את הסביבה וגם את הקהילה? לסטודנטים רבקה, ג'יה, קאניקה וסטיוארט יש את התשובה!

מהי Coffee Study Program Lavazza?

Coffee Study Program היא הדוגמה המושלמתלמחויבות של Lavazza כלפי האדמה שבה הקפה שלנו גדל, כלפי החקלאים המגדלים אותו וכלפי הארגונים המקומיים המעורבים בתהליך הייצור.

כגיבורי Coffee Study Program Lavazza, ארבעה סטודנטים יצאו למסע לגילוי העולם שבו מייצרים קפה באופן בר קיימא.

בואו נראה מה גילו ארבעת הסטודנטים במסע שלהם.

מבעד לעיניה של רבקה

כסטודנטית שמתמקדת בחקלאות ומדיניות סביבתית, רבקה חשבה שהיא יודעת איך נראות קהילות חקלאיות. עם זאת, עם הצטרפותה לחקלאים בנייבה (Neiba), עיירה בדרום מזרח הרפובליקה הדומיניקנית, הדבר הפך למשהו מוחשי ועשיר יותר בפרטים.

בנייבה, קהילה פירושה שכל חבר וחברה מעורבים ויודעים דברים על קפה - החל משיטות הגידול והטיפול בו, החלקים שיש לזרוק, ומה הופך קפה לנהדר.

במהלך עבודתה בקהילה היו לרבקה שלוש תובנות משמעותיות: האחת, הקהילה הייתה צריכה תמיכה וכלים כדי לשגשג; השנייה, הם לא עבדו רק כדי לייצר הכנסה ותפוקה, אלא גם כדי ליצור העצמה; והשלישית, ההצלחה שלהם נבעה מהמחויבות השיתופית שלהם לאיכות הקפה ולא רק לכמות שלו.

כיצד Lavazza ורבקה מתכננים להעצים את הקהילות הללו

רבקה שמחה לגלות מה קרן Lavazza עושה כדי לתמוך בקהילות אלו. רבקה ו-Lavazza שואפות לסייע בשימור מורשת קהילת הקפה ולשפר את איכות הקפה בכל רחבי העולם על ידי עזרה במימון ציוד חקלאי המאפשר לקהילות לשפר את העיבוד של פולי הקפה ולהגיע בקלות רבה יותר לשווקים גלובליים.

מבעד לעיניה של קאניקה

עבור קאניקה, המסע החל בבית Lavazza בטורינו. המסע שלה כלל התחקות אחר ייצור הקפה עד למקורותיו במטעי הקפה בקריביים.

בעיר הבית של Lavazza, קאניקה הוקסמה מחוויית הקפה: "תרבות הקפה בטורינו היא מיוחדת", היא הסבירה, "כאן, אנשים חווים את הרגע של שתיית הקפה, במקום להשתמש בו כמקור מהיר לאנרגיה."

ב-Lavazza, קפה היה יותר מסתם מוצר. הוא משפיע על חייהם של יחידים וקהילות ברחבי העולם לאורך כל מחזור הייצור והצריכה שלו. Lavazza תומכת במגדלי הקפה על ידי אספקת כלים, השקעות והכשרה, וזאת ללא קשר לפוטנציאל שלהם כשותפים עסקיים.

ערך מרכזי שחשוב גם ל-Lavazza וגם לקאניקה

קאניקה הופתעה לטובה לגלות שהמותג מתמקד ב-CSR (אחריות חברתית תאגידית) כערך מרכזי. בדומה לקאניקה, Lavazza לא רק השקיעה כסף בקהילות האלה, הם גם השקיעו את הלב בעשייה שלהם..

מבעד לעיניו של סטיוארט

הקפה נמצא בדם של סטיוארט ומשפחתו. באוגנדה, הוא נהג לעבוד ביחד עם סבתו במטע.  

במהלך שהותו ברפובליקה הדומיניקנית במסגרת Coffee Study Program, סטיוארט קיבל פרספקטיבה חדשה על מיומנות גידול הקפה - אותה גילה במהלך טיפוס על הר.

"במקום שממנו אני בא, אנחנו מגדלים קפה ביחד עם סבתא שלי. אבל אנחנו מגדלים אותו במישור. הופתעתי לראות אותו גדל בהצלחה בהרים."

אבל הפרספקטיבה החדשה של סטיוארט היא הרבה יותר ממבט מגבוה. על ידי בחינת ההווה,

סטיוארט שאל את עצמו: "איזה תפקיד יכול להיות לצעירים בתהליך ייצור הקפה?" והתשובה היא פשוטה: לפעול כפי שאביהם פעל.

כאשר הדורות הצעירים לומדים מאביהם כיצד לגדל, לקטוף ולעבד קפה, הם מניחים את היסודות לעתידם - יצירת עסק רווחי מבחינה כלכלית וסביבתית. "קפה הוא עניין דורי. אני אוהב לראות איך משפחות עובדות יחדיו כדי להשיג מטרה גדולה יותר". - אמר סטיוארט.

כיצד סטיוארט ו-Lavazza מקווים לחולל שינוי

סטיוארט רואה בהשתתפות בCoffee Study Program הזדמנות להיות חלק משינוי גדול. יחד עם Lavazza, המטרה שלו היא לספק לקהילות את כל הכלים הדרושים להן כדי להתמודד עם האתגרים הנוכחיים של שינוי האקלים.

מבעד לעיניה של ג'יה

במהלך שהותה של ג'יה יי, סטודנטית צעירה לפיתוח בינלאומי, ברפובליקה הדומיניקנית, הייתה לה הזדמנות שלא תסולא בפז להיפגש עם הארגונים שמנסים ליצור שוק קפה הוגן ומתגמל.  

חברות כגון קרן Lavazza סייעו בהקמת ארגונים כגון CONCAFED (קונפדרציית הקפה הדומיניקנית) ו-CODOCAFE (מועצת הקפה הדומיניקנית) שנועדו להעצים את חקלאי הקפה, לתת להם הזדמנות להציג את עמדתם וליצור מרחבים משותפים לדיאלוג.

לג'יה יי היה ברור שארגונים כאלה הם דוגמה מובהקת לאופן שבו איחוד כוחות יכול לתמוך בחוסנם של החקלאים. "כישות אחת, הקונפדרציה חזקה, אבל יחד עם ארגונים לא ממשלתיים וארגונים כמו קרן Lavazza היא הופכת לחזקה עוד יותר." אמרה ג'יה יי.

מדוע LAVAZZA וג'יה בוחרות להתמקד בהווה

לג'יה יי התברר שהכוח האמיתי טמון בקולקטיביות. באמצעות עבודה משותפת עם קרן Lavazza, המטרה שלה היא לחולל שינויים גדולים על ידי קבלת החלטות טובות יותר בכל הנוגע לדברים הקטנים בחיים, כמו הבחירות היומיומיות שאנו עושים בשגרת היומיום שלנו.

שירות לקוחות

זקוקים לעזרה? עיינו בשאלות הנפוצות שלנו או צרו עמנו קשר.

FLAGSHIP STORE

ליהנות מחוויית Lavazza אותנטית בחנויות שלנו.