חזור
The Coffee Book (ספר לאוהבי קפה)

T זה Taste

פורסם בתאריך 16 מרץ 17

הטעם, כפי שהוא מוגדר ומוכר בדרך כלל, הוא אחד מחמשת החושים שלנו. חוויית הטעם היא מיידית כמו הראייה, השמיעה, הריח או המישוש.

דרך חוש הטעם אנו תופסים את ’טעמם של’ דברים, אשר יכולים לעורר תחושה נעימה או לא נעימה. תחושות אלה קובעות אם אנחנו 'אוהבים' או 'לא אוהבים' אוכל או משקה מסוים.

 

כשאנחנו אוכלים ארוחה או שותים כוס קפה, למשל, המרכיבים הכימיים שלה משתחררים. חלקם מגיעים אל האף ונקלטים על ידי מערכת הריח שלנו, בעוד שאחרים מתמוססים על ידי הרוק, ומתקשרים עם בלוטות הטעם שעל הלשון שלנו. הסוג הראשון קובע את ריח המזון, והסוג השני, את טעמו, שהוא מושא חוש הטעם שלנו.

 

 

t-for-taste_medium-01
t-for-taste_medium-02


מתחילת המאה ה-20, היה מקובל שהטעמים מחולקים לחמש קטגוריות עיקריות: מלוח, מתוק, מר, חמוץ ואוממי (אשר לעיתים קרובות מתורגם מיפנית ל-"טעים", כאשר טעמו נקבע בעיקר על ידי נוכחות של גלוטמט).

מצאנו מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם...

מגזין
B זה Blend (לתערובת מושלמת)

TheCoffeeBook

למדו עוד
מגזין
E זה Espresso

TheCoffeeBook

למדו עוד
מגזין
B זה Body (לגופו של עניין)

TheCoffeeBook

למדו עוד
מגזין
I זה Intensity (קפה עוצמתי)

TheCoffeeBook

למדו עוד
מגזין
C זה Coffee

TheCoffeeBook

למדו עוד
מגזין
R זה Robusta (רובוסטה)

TheCoffeeBook

למדו עוד
מגזין
F זה Flavour (טעים להכיר)

TheCoffeeBook

למדו עוד
מגזין
D זה Decaffeinated (נטול קפאין ועשיר בטעם)

TheCoffeeBook

למדו עוד
מגזין
G זה Grinding (טחינה)

TheCoffeeBook

למדו עוד
מגזין
R זה Roasting (קלייה)

TheCoffeeBook

למדו עוד